John Deere TE Gator
search
  • John Deere TE Gator
  • John Deere TE Gator
  • John Deere TE Gator

John Deere TE Gator

Prijs op aanvraag

€ 0,00
Inclusief belasting
€ 0,00 Exclusief belasting
Vermoedelijke levertijd 1 - 5 werkdag(en)

TE Transporters

    Elektrische motor

    Geen uitstoot

    Weghomologatie (optioneel)

    Deluxe laadbak

Dankzij acht accu's met hoog vermogen, kan de Gator TE hard werken gedurende 7 – 8 uur tussen oplaadbeurten – allemaal met nul uitstoot en praktisch geen geluid. Elke eenheid wordt geleverd met een ingebouwde, UL-goedgekeurde lader die automatisch uitschakelt als de accu's volledig zijn opgeladen.

Aantal
Op bestelling

 

Meer dan 100 jaar ervaring

 

Snelle levering

 

Uitstekende klantenservice

Aandrijfsysteem met voldoende vermogen om sneller te accelereren en beter heuvels te beklimmen

AandrijfsysteemAandrijfsysteem
RijrichtingschakelaarRijrichtingschakelaar

Het Gator™ TE utiliteitsvoertuig heeft een door een 48V elektrisch systeem gevoede elektromotor

  • Het elektrisch systeem levert voldoende vermogen om sneller te accelereren, lading te dragen, beter heuvels te beklimmen en tot het opladen gelijkmatig te presteren.

Door gebruik te maken van een afzonderlijk bekrachtigde besturing, heeft de Gator TE de volgende unieke kenmerken:

  • Dynamisch remmen
    • De motor remt af zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat, maar het is geen vervanging voor de remmen
  • Snelheidsafregeling
    • Vermindert de blootstelling aan situaties met hoge snelheid zelfs bij het afdalen van een heuvel; onder normale omstandigheden met lichte belading rolt het voertuig niet ongecontroleerd van een helling.
  • Kruipen
    • De elektronische rem begrenst de voertuigsnelheid tot ongeveer 3,2 km/u en voorkomt dat het voertuig van een helling afrolt als deze zonder toezicht wordt achtergelaten
  • Lagere snelheid achteruit
    • Regelt de voertuigsnelheid af op ongeveer 13 km/u zonder verlies van koppel
  • Anti-terugrolfunctie
    • Deze functie voorkomt dat, als op een helling wordt gestopt, het voertuig rolt in tegenovergestelde richting als de oorspronkelijke rijrichting
  • Regeneratie
    • Energie wordt teruggevoerd naar de accu's als het voertuig sneller rolt dan de ingestelde maximumsnelheid; regeneratie vindt ook plaats als het dynamisch remmen is ingeschakeld - per dag werken wordt ongeveer 3 tot 5 procent geregenereerde energie teruggevoerd naar de accu's.
  • Diagnose
    • Een on-board computer voert een diagnose uit van het elektrisch systeem; een knippercode van het waarschuwingslampje geeft aan of de regeling moeite met communiceren heeft
  • Snelheidsregeling
    • De controller is ingesteld op een voertuigsnelheid van 24,1 km/h
  • Regeling verwijderde sleutel
    • Maakt de interlock-functie en de veiligheidsfeatures mogelijk als contactslot in de stand OFF staat
  • Rijrichtingsregeling
    • Als van vooruit naar achteruit wordt geschakeld, komt het voertuig volledig tot stilstand en verandert dan van rijrichting - hierdoor wordt het zweepslageffect en een potentieel hoge belasting van de aandrijflijn voorkomen

Het vermogen wordt doorgegeven door een transmissie met schuine vertanding voor een laag geluidsniveau.

On-board acculader

On-board acculader (detail)On-board acculader (detail)
Acculader ingebouwd onder de passagiersstoelAcculader ingebouwd onder de passagiersstoel

De Gator™ TE is uitgerust met een door Underwriters Laboratories Inc. (UL) goedgekeurde on-board acculader Met de on-board lader, ingebouwd onder de passagiersstoel, kan de gebruiker de TE opladen via elke wandcontactdoos. Dit bespaart de gebruikers tijd en moeite, omdat zij niet terug hoeven te keren naar hun onderhoudslocatie voor het opladen, het opladen kan overal plaatsvinden.

De on-board acculader is ontworpen voor een groot bereik ingangsspanning, van 85 - 265 VAC - hierdoor is hij geschikt voor wereldwijde toepassing. Vermogensfactorcorrectie en 12A maximumstroom zorgen dat de acculader altijd betrouwbaar werkt bij alle stopcontacten in de wereld, zelfs bij stroompieken of -dalen.

De acculader heeft een standaard IEC320/C14 AC-ingaande connector, waarin lokaal aangeschafte stroomkabels passen (niet bijgevoegd).


Verlengde gebruiksduur

 

De nieuwe on-board lader is voorzien van geavanceerde temperatuursensortechnologie die de informatie van en naar de lader verbetert. De accu's mogen voller worden geladen dan voorheen; hierdoor kan de gebruiksduur met wel 75 procent worden verlengd (afhankelijk van gebruikscyclus).

 

De belangrijkste veiligheidskenmerken van de acculader zijn als volgt:

  • Contactslotblokkering
    • Voorkomt dat met het voertuig wordt weggereden als dit nog op de acculader is aangesloten
  • Automatische uitschakeling
    • De acculader schakelt automatisch uit als de accu's volledig zijn opgeladen

Heavy duty chassis

Het heavy duty ontwerp met zelfdragende gelaste constructie is sterk en heeft nauwkeurige fabricagetoleranties.

Met voorzieningen voor het gebruiksgemak zoals beklede stoelen met hoge rugleuning, dashboardkastje en bediening als in een auto

Stoelen naast elkaarStoelen naast elkaar

Vele van de standaard eigenschappen van de Gator™ TE zorgen dat de gebruiker en de passagier een soepele en comfortabele rit hebben.

  • Naast elkaar geplaatste stoelen bieden ruimte voor één gebruiker en één passagier
  • Heupgordels zorgen voor houvast en helpen de gebruiker en de passagier in zwaar terrein op hun plaats te houden.
  • Professionele beklede stoelen met hoge rugleuning kunnen worden ingesteld voor meer comfort en ondersteuning
  • Beide stoelen klappen naar voren om droog te blijven en voor eenvoudig onderhoud
Doorloopbaar gebruiksstationDoorloopbaar gebruiksstation

De bediening van de Gator TE en het verbeterde doorloopbare gebruiksstation zorgen voor gemakkelijk in- en uitstappen van gebruiker en passagier.

  • Het dashboardkastje is bedoeld voor het opbergen van klein gereedschap en de handleiding
  • Er is een handvat voor de passagier
  • Bedieningsorganen als in een auto voor eenvoudige bediening
  • Contactslot in het midden
  • Het stuurwiel is naar voren verplaatst voor meer ruimte voor de gebruiker

De duurzame luxe laadbak is ruim en zorgt voor eenvoudig laden en lossen

Luxe laadbak (TX 4X2 afgebeeld)Luxe laadbak (TX 4X2 afgebeeld)
Luxe laadbak, achterklep omlaag (TX 4X2 afgebeeld)Luxe laadbak, achterklep omlaag (TX 4X2 afgebeeld)

De luxe laadbak is vervaardigd van een composietmateriaal bestaande uit polypropyleen met 15% glasvezel dat roest en deuken uitsluit en geluid vermindert.

Achterklep luxe laadbak
Handgreep achterklepHandgreep achterklep
Achterklep tot 150 graden omlaaggebrachtAchterklep tot 150 graden omlaaggebracht

De achterklep kan worden geopend of verwijderd voor eenvoudiger schoonmaken of het meevoeren van lange voorwerpen. De achterklep is verbeterd en kan nu met één hand worden bediend.

 

De standaard gemonteerde riemen kunnen worden verwijderd zodat de achterklep voor eenvoudig laden en lossen tot 150 graden omlaag kan worden gebracht

Kantelen van luxe laadbak
Geïntegreerde handgreep voor handmatig kantelen van de laadbakGeïntegreerde handgreep voor handmatig kantelen van de laadbak
Gasveer (A) en steun (B) (TX 4X2 afgebeeld)Gasveer (A) en steun (B) (TX 4X2 afgebeeld)

Met de geïntegreerde handgreep en gasdrukveren (A) kan de luxe laadbak nu eenvoudiger worden ver- en ontgrendeld en omhoog en omlaag worden gebracht.

 

Er wordt een steun (B) meegeleverd om de laadbak omhoog te houden voor het gemak van de gebruiker en om de kanteling te beperken.

Geïntegreerde sjorogen
Geïntegreerde sjorogen in de bodem van de laadbakGeïntegreerde sjorogen in de bodem van de laadbak
Extra sjorogen (TH 6X4 afgebeeld)Extra sjorogen (TH 6X4 afgebeeld)

Voor extra veelzijdigheid biedt de luxe laadbak extra geïntegreerde sjorogen. Sjorogen bevinden zich op de volgende punten:

  • De vier hoeken van de bodem van de laadbak
  • Vier punten op de afscherming direct achter het gebruikersstation (A)
  • Sjorbalken aan beide zijden van de laadbak (B)
  • Zes punten aan de onderzijde van het frame van de laadbak (omcirkeld)
Ombouwen van laadbak naar vlakke laadvloer
Luxe laadbak omgebouwd naar vlakke laadvloerLuxe laadbak omgebouwd naar vlakke laadvloer

De luxe laadbak kan eenvoudig worden omgebouwd naar een vlakke laadvloer. Met de vlakke laadvloer kan grotere lading worden vervoerd.

OPMERKING: Afgebeelde laadbak op Gator TX. De achterasconfiguratie van de Gator TE wijkt af.

Accessoires
Rem- en achterlichten met beschermingRem- en achterlichten met bescherming
Vloermat — beschermt de stalen vloer tegen deukenVloermat — beschermt de stalen vloer tegen deuken

Standaard accessoires van de luxe laadbak omvatten:

  • Af fabriek opgespoten coating (niet afgebeeld)
    • Verbeterde weerstand tegen glijden en bescherming van het oppervlak

Accessoires van de luxe laadbak omvatten:

  • Rem- en achterlichten met bescherming
  • Luxe verlichtingsset (voor achteruitrijlichten, waarschuwingsknipperlichten en richtingaanwijzers)
  • Verbeterde weerstand tegen glijden en bescherming van het oppervlak
  • Vloermat voor de laadbak
  • Hefinrichting laadbak (niet afgebeeld)
  • Ruime keuze uit accessoires die kunnen worden bevestigd aan de laadbakrails

OPMERKING: 48V naar 12V omvormer nodig voor de rem- en achterlichten of voor de luxe verlichtingsset.

Specificaties

 

Capaciteit laadbak

Inhoud 0,46 m3
Gewicht 227 kg

 

Kiephoeken laadbak (graden)

Handmatig 43 graden +/-1
Bekrachtigd 43 graden +/-1
JDTE

Datasheet

Snelheid
24 km/h
Motor
Elektrisch
Trekvermogen
273 KG
Laadvermogen
227 KG
Zitplaatsen
2